teres 2012.07.09. 21:28

Vízparton

Egy hete nyaralunk a Dunakanyarban. És én egy hete egy kalapot horgolok, ami az Istennek nem akar elkészülni. De nem adom fel. A lassúságnak talán az is lehet az oka, hogy 1. brutálisan meleg van és ilyenkor minden lassabban megy, 2. időnk nagy részét valamilyen víz közelében töltjük. Itt megragadom az alkalmat és két tök jó helyet is kiemelek: az egyik egy szabad strand Dunabogdányban, a másik pedig a Szentendrei-szigeten sréhan szemben, Kisorosziban, pontosabban a sziget csúcsán levő kempingben.

A dunabogdányi strand egy szépen kijelölt rész a Dunában és a partján, árnyas fákkal, rendes büfével, bicikli út mellett, homokos parttal. A gyerek nagyon élvezte a homokozást a partján. Nem árt persze figyelni, mert mint minden folyónak, ennek is van sodrása.

Fénykép0440.jpg

A kisoroszi szigetcsúcs meg egészen csodálatos hely. Olyan, mint valami tengerpart. Ha kicsit magasabb a vízállás, akkor kis lagúnák vannak. Ilyen volt most is. Ha pedig egészen alacsony a vízállás, akkor hatalmas kavicsos föveny van, ahol felfelé haladva több száz métert lehet alacsony vízben gyalogolni. Rengeteg kis kagylót és csodaszép kavicsokat lehet találni. Teljesen hippi hely. Lehet kempingezni (nem ingyen, persze). Szúnyogokra viszont érdemes felkészülni. A kemping bejáratától nem messze van egy Ráczkert nevű kis büfé, ami szuper jó hely. Tök ízléses kaják vannak, bio szörpöket lehet szürcsizni és nagyon kellemes a hangulat. Ami viszont legjobban meglepett: láttam Hunyadit! No nem a humanista uralkodó integetett visegrádi hálószobájából, hanem a sétahajó ment a szentendrei ágon. Évek óta nem járnak már sétahajók ezen a vonalon, úgyhogy ugyancsak meglepett a dolog. Remélem, nem egyalkalmas vállalati buli volt, hanem újra beindul a sétahajózás ezen a vonalon.

Fénykép0469.jpg

Fénykép0472.jpg

Fénykép0460.jpg

Fénykép0458.jpg

Gyerek hátizsák lépésről lépésre

Mielőtt nyaralni indultunk volna, készítettem a gyeröknek egy csini kis hátizsákot, amiben a tartalék pelus, napkrém, popsitörlő, cumi és egyéb hasznos, de kicsi tárgy elfér. Ezzel az ígéretemet is beváltottam, ugyanis állandóan az én hátizsákomban kolbászolt otthon, és megígértem neki, hogy kap egy sajátot. A szegedi lenfonógyár mintaboltjában nagyon szép vásznakat lehet kapni, azokat a fajtákat, amiket kempingszékekbe szoktak tenni. Eza z anyag nagyon megtetszett nekem és arra gondoltam, jó lesz hátizsáknak.

Fénykép0426.jpg

Fénykép0425.jpg

A varráshoz szükség volt fél méter vászonra, plusz egy másikra bélésnek, gurtnira (ebből készült a pánt), két cipzárra és ilyen kis fém valamire, amibe elvezetem a pántot. Azért  nem írok pontos méreteket, mert ezt mindenki maga dönti el, hiszen attól is függ, mekkora a gyerek, és mekkora cuccokat akar beletenni.

A kék vászonból kivágtam a táska elejét és hátulját (olyan széles, mint a cipzár és tetszőleges hosszúságú), továbbá egy szélességben megegyező, de rövidebb darabot. Ez utóbbi lesz a zseb. Kiszabtam továbbá két csíkot, amik majd a pántot fogják megerősíteni, illetve még egyet az elején levő zsebhez. A másik anyagból a bélésnek valót szabtam ki, két téglalapot (melyeknek mérete megegyezik a táska elejével és hátuljával). A gurtniból két darabot vágtam le, de annyi ráhagyással, hogy később állítható legye a pánt mérete.

Először felvarrtam az elejére a cipzáras zsebet. A cipzár egyik oldalára a vékony csíkot, a másikra a zsebnek valót, majd az egészet az elejére varrtam. Az ilyen műveleteknél jól jön a gombostűzés és a vasalás, hogy pontosan tudjunk dolgozni. Ha felvarrtuk pontosan és levasaltuk, akkor megerősítő és dekorációs céllal varrjuk le még egyszer a szél mentén. A cipzár bevarrásánál is így járjunk el.

Fénykép0427.jpg

Felvarrtam a hátsó részre a pántot és a pántvezetőket a csíkok segítségével az alábbi módon. Az elejét és hátulját képező két darab alsó két sarkából kivágtam egy-egy 3x3 cm-es négyzetet, majd a vágás mentén összevarrtam a sarkot, így tartást adva a táskának és kibővítve az alsó részét. Ugyanezt csináljuk meg a bélésanyaggal is.

Fénykép0428.jpg

Ezután varrjuk össze az elejét és a hátulját. A bélésnek szánt anyagot vágjuk el a tetejétől pár centivel lejjebb és varrjuk bele a cipzárt, majd varrjuk össze a két oldalt, de alul hagyjunk nyílást a kifordításhoz. A cipzárt nyitott állapotban hagyva varrjuk be a bélést a táskába, fordítsuk ki és varrjuk be a bélés alját is. Vasaljuk le a szélet és varrjuk le kívülről is.

Fénykép0429.jpg

Ezzel mintegy el is készült a hátizsák. Attól tartok, hogy ez így egy kicsit nehezen követhető leírás. Legközelebb igyekszem folyamatábrákat  is készíteni a munkafázisokról. Csak most is úgy elragadott az alkotás heve, hogy nem bírtam leállni fényképezni.

Fénykép0433.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teres.blog.hu/api/trackback/id/tr764636190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása