teres 2012.09.22. 13:31

Most látom csak, hogy milyen régi a legutóbbi bejegyzés. Ennek több oka is van: egyrészt állandóan halogatok, másrészt keveset voltam nyugodt körülmények között itthon ahhoz, hogy feltölthessem a képeket és megírjam a bejegyzést. De most sok dolog összegyűlt, talán két poszttal is jövök, ha egybe nem fér bele.

Először is: horgoltam sokat. Az első dolog már régóta váratott magára. Igazából nem is tudtam eldönteni, hogy milyen legyen a fonaltartó alkalmatosságom. Talán emlékeztek, korábban már posztoltam kis horgolt kosárkákról, amelyek nyomán most csináltam egy nagyobbat, amiben végre méltó helyen lesznek a fonalak, a horgolótűk és egyéb eszközök.

Fénykép0810.jpg

Mániákus gyűjtögető és rendszerező lévén imádom az ilyen látványt és végre nem kell egy nagy zacskóban az összegabalyodott fonalak között túrni. Így látom, hogy milyen színeim vannak és miből mennyi. Ideális az ilyen függőknek, mint én. Csináltam egy másik kisebbet a gyerek apró csetreszeinek, de azt elfelejtettem lefényképezni. Majd  máskor.

Egyik hétvégén voltunk Kiskunfélegyházán a Bajuszfesztiválon (http://www.magyarbajusz.hu/), amit ezúttal összeszerveztek a Libafesztivállal. A bajuszversenyen különben a gyermek is nagy sikerrel szerepelt szupercuki "bajuszcumijával". A kézműves vásáron szert tettünk némi gyapjúfonalra igen barátságos áron. Ezek egészen más anyagok, mint a tiritarka pamutfonalaim. Szép, természetes színekkel festett, natúr anyagok. Egyelőre egy takaró horgolását tervezem belőlük, egy-két négyzet már el is készült.

Fénykép0815.jpg

Jó kis munka lesz ez a hosszú őszi-téli estéken. Apropó, hosszú esték. Eldöntöttem, hogy idén karácsonykor már tényleg mindenki kézzel készített ajándékot kap. Ehhez persze az kell, hogy időben elkezdjek dolgozni az ajándékokon és ne december közepe táján kapjak agyhúgykövet, amiért mindennel el vagyok maradva. Úgyhogy nagy vonalakban mindent ki is találtam, októberben beszerzem az alapanyagokat, aztán kezdődik a műhelymunka. Varrok, horgolok, krémeket gyártok, sütiket sütök és lekvárkülönlegességeket főzök. Csak az a ciki, hogy addig nem nagyon tehetem ezeket közzé, amíg meg nem ajándékoztuk egymást, mert le fogok bukni a család előtt. Persze lesznek olyan ajándékok, amik annyira nem titkosak, no meg már most összeszedtem néhány ajándékötletet, dekorációs ötletet, úgyhogy ezeket majd folyamatosan megosztom. Igyekszem most már ingyenes horgolás mintákat is bepötyögni.

Visszatérve még az ajándék témakörre: horgoltam egy nagyon cuki elefántot az unokahúgomnak. Egy ősrégi Burda magazinból származik a minta, de színeiben kicsit felturbóztam. Megígérem, hogy ennek is megírom a horgolási kottáját.

Fénykép0864.jpg

A héten különben anyáméknál voltunk. A gyermek egész nap kint tombolt a hatalmas kertben, ugyanott éjszaka a vaddisznók is. S mivel a vaddisznók gyakorlatilag kitúrták a paradicsomokat, a gyermekkel és anyámmal le is szüreteltük az összes koktélparadicsomot. Szedtünk még egy rakás bébispenótot, úgyhogy a család legnagyobb megelégedésére egyik este pizzát sütöttünk. Amikor Rómában voltam ösztöndíjas, rengeteg pizzát ettem utcai árusoknál. Tulajdonképpen akkor szerettem meg a pizzát, mert végre kiderült, hogy az igazi pizza vékony tésztával készül, nem tucsog a zsírtól és a rommá fűszerezett paradicsomszósztól, viszont rengeteg friss alapanyag van rajta. Azóta én is így készítem A tésztát illetően nálam Stahl Judit receptje nyert (http://stahl.hu/hu/recept/foetel/Pizza_teszta). És ezúttal nem paradicsomszószt tettem a tésztára, hanem fokhagymát kevertem olívaolajba és azzal kentem meg vékonyan. Erre szórtam a friss spenótleveleket, amibe kevertem  néhány friss bazsalikomlevelet is, majd a félbevágott koktélparadicsomokat és a csíkokra vágott lila hagymát szórtam rá. Ezt meg lehet bolondítani olívabogyóval, végül pedig néhány szelet mozarellával. Ne felejtsük el megsózni! Az egész nagyon friss, ízletes és igazán vega lett. Csináltam egy olyan variációt is, amire a spenót helyett csíkokra vágott paprikát tettem. Az is nagyon jó lett. Az alábbi kép a sütés előtt készült. A sütés utáni állapotáról már nem volt idő képet készíteni, olyan tempóba tűnt el a pizza.

Fénykép0850.jpg

Mára ennyi. Hamarosan folytatom egyéb élménybeszámolóimmal.

A bejegyzés trackback címe:

https://teres.blog.hu/api/trackback/id/tr74795706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása