teres 2012.06.14. 08:39

Csirkemájpástétom

Nagyon szeretem a kenőmájast. De ha elolvasgatom a boltban kapható kenőmájasok összetételét, rá kell jönnöm, hogy tulajdonképpen húsipari szemetet eszek. Méghozzá jó drágán.

Éppen ezért kitaláltam, hogy magam fogok kenőmájast, pontosabban csirkemájpástétomot készíteni. Ehhez Jamie Olivertől szereztem némi inspirációt. Nem pontosan úgy csináltam, ahogy ő, de szereztem egy-két jó ötletet. Például a zsálya használatát és a vajas "lefedést".

A recept a következő lett:

Egy fej vöröshagymát néhány gerezd fokhagymával kevés olívaolajon megdinsztelek. Fél kiló csirkemájat kb. két centis darabokra vágok, ezt rádobom a hagymára. Megsózom. Nemrég az anyósoméktól kaptam egy csini kis kőmozsarat. Ebben összetörök kb. 10 szem fekete borsot, egy púpozott teáskanál szárított majorannával és ugyanennyi szárított zsályával. Értelem szerűen lehet frisset is használni, de nekem most az nem volt itthon. Nincs más dolgom, mint ezt a keveréket a májjal összekutyulni és takarékon hagyni, hogy a máj megfőjön, kicsit meg is piruljon. Ha elkészült, akkor 10 deka vajat (nem margarint) felolvasztok az egészben, majd elzárom.

Fénykép0285.jpg

Turmixgépben az egészet krémesre turmixolom és zárható edénybe teszem.

Fénykép0286.jpg

Újabb adag zsályát összetörök vagy friss zsályaleveleket egészben 5-10 deka vajban kicsit megpirítok, majd a májpástétomra öntöm. Ha kihűlt, lezárom és hűtőszekrénybe teszem. Mindent összevetve olcsóbban jött ki a dolog, mintha boltban vettem volna és ellenőrzött a minőség. Jó étvágyat!

Fénykép0288.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teres.blog.hu/api/trackback/id/tr64587320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása