teres 2013.05.07. 10:08

Pólófonal

Már egy csomó helyen láttam ilyet és régóta terveztem, hogy meg is valósítom. De éppen nem volt kiselejtezni való topom. De most, hogy átnéztem a téli ruha - nyári ruha kollekcióimat, találtam két-három feldolgozható darabot. Kísérleteim abba az irányba mutatnak, hogy jó fonalat igazán a rugalmas topokból lehet csinálni, a sima póló nem annyira alkalmas a dologra. A pólófonal különben nagyon praktikus dolog egyrészt az újrahasznosítás miatt, másrészt nagyobb darabok horgolására gazdaságosabb, mint a szuper minőségű, kegyetlen drága fonalak. Nem is beszélve arról, hogyha jól kitapasztaltuk a pólófonalat, akkor kifejezetten dekoratív dolgokat lehet belőle csinálni. Ötlettárnak ajánlom a Pinterestet.

És itt egy kis fotómontázs arról, hogy is készítsük el saját fonalunkat:

pólófonal.jpg

Különben sokféle technika van erre. Az egyik az, hogy felkészült patchworközők vagyunk és van olyan derelyeszaggató szerű vágóeszközünk meg olyan beméretezett vágólapunk rögzíthető vonalzóval és azzal nagyon könnyedén dolgozhatunk. Csak arra figyeljünk, hogy ne sima pántokat vágjunk, hanem a sor vége előtt hagyjuk abba a vágást és csak a végén szabjuk szét egyik oldalon.

A másik módszer az, amit én is csináltam: elkezdtem egy ollóval szemre 2 centi szélesre vágni a fonalat spirálisan haladva a póló aljától addig, amíg összefüggően lehetett haladni. Ekkor kicsit megráncigáljuk a fonalat, hogy összepöndörödjön a széle, végül felgombolyítjuk.

Ez csak két módszer volt, de vannak még ötletek a neten.

A pólófonalból bármit horgolhatunk úgy, ahogy van, én azonban ötvöztem egy már korábban bemutatott módszerrel. Ezúttal azonban nem spárgát horgoltam körbe, hanem a pólófonalat. Mivel kissé kilátszik a póló színe a ráhorgolt fonal alól, érdemes eleve ennek tükrében megválogatni a színeket. Arra is gondoljunk, hogy elég fonalat készítsünk, mert az ciki, ha a póló már elfogyott, de a darab még nincs kész és nincs színben passzoló anyagunk, amivel folytathatnánk.

Úgy gondolom, hogy kielégíthetetlen táskamániám ezzel újabb lendületet kapott és készül még a nyáron néhány ragyogó táska ezzel a módszerrel.

Kellemes kísérletezést!

A bejegyzés trackback címe:

https://teres.blog.hu/api/trackback/id/tr285285992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása