teres 2012.06.05. 19:28

Klimt után szabadon

Az én férjem nagyon szereti Klimtet. Klimt azon kevés szecessziós művész közé tartozik, akit én is szeretek. A szecesszió csodálatos korszaka a művészettörténetnek, de nagyon ki tudok akadni, amikor a laikusok csak a dekoratív, mézes-mázos, tündérmesés szecessziót imádják. Klimt – az egész szecesszióval együtt- ráadásul egyre szomorúbb módon közhellyé, giccsé alacsonyodott. Amikor legszebb munkái öngyújtókon, sörnyitókon és bankkártyákon virítanak, akkor felfordul a gyomrom az undortól.Fénykép0138.jpg

Klimt egyik leghíresebb munkája a Stoclet palota frízének terve, amelynek egyik központi motívuma egy hatalmas életfa. Ezt a motívumot használtam fel egy fali takaró tervezésekor is, amelyet a férjemnek készítettem ajándékba. Számomra ő a fa, amely erősen kapaszkodik gyökereivel, hatalmas koronájával árnyékot, védelmet, életet ad nekünk. A takarót foltokból varrtam össze: egy nagy törtfehér lenvászon alapra varrtam egy hatalmas bronzos színű szatén fát, amit csodálatos, mintás anyagokkal díszítettem. Ezeket a tradicionális indonéz mintázatú pamutvászon textileket a nővérem hozta nekem Baliról. Ez az alapanyag szolgáltatja a keretet is. Az összevarrás után az egész takaró kapott egy flíz bélést, amihez az összevarrt képet kézzel steppeltem le, majd a hátuljára is varrtam egy sima vászon alapot. Mondanom sem kell, a férjem mélységesen meghatódott az eredményt látva. Íme, megosztom veletek is.

Fénykép0135.jpg

Klimt mintái még rengeteg gondolatot generáltak bennem, úgyhogy még fogok takarókat készíteni ebben a témában. Éppen egy tizenkét zászlóból álló installációt tervezek, amelynek az első darabja már készülőben van, de a gyermek mellett nehezen jut idő alkotni. Fejben már az egész összeállt.

Fénykép0133.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://teres.blog.hu/api/trackback/id/tr264567560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása